Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Általános szerződési feltételek

Általános Szerződési és Felhasználási feltételek

 

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni Webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező

érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.

A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!

 

A szerződés tartalma:

 

· Üzemeltetői adatok ismertetése

· Megvásárolható termékek, szolgáltatások körének bemutatása

· A kínált termékek kategória besorolása

· Rendelési információk ismertetése

· A megrendelések feldolgozásával kapcsolatos információk

· Rendelés lépéseinek bemutatása

· A megrendelt termék / házhoz szállítás díjának fizetésének ismertetése

· Házhoz szállítással kapcsolatos információk, tudnivalók bemutatása

· Házhoz szállítás díjszabásáról szóló tájékoztató ismertetése

· Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan

· Jótállási, garanciális információk, tudnivalók

· Az elállási jog ismertetése

· Elállási jog gyakorlásának menetéről szóló tájékoztató

· Adatkezelési információk

  • Panaszkezelés
  • ODR link
  • Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás feltételei

 

Üzemeltetői adatok

Cégnév: Farkas Klára egyéni vállalkozó

Székhely: 8800 Nagykanizsa, Ady u. 14.
Adószám: 65476077-2-40
Bankszámlaszám: K&H 1040 0717 5052 6855 8255 1003
Nyilvántart. szám: 39032059
Kibocsájtó okmányiroda:Nagykanizsai Megyei Jogú Város Polgármesteri  Hivatala
Szerződés nyelve: Magyar
Elektronikus elérhetőség: Carla@levendulashop.hu
Telefonos elérhetőség: 0670/5799-455

Tárhelyet biztosító szolgáltató:

Shoprenter.hu Kft.

4028 Debrecen, Kassai út 129.

Tel: +36-1/234-5012

Email: info@shoprenter.hu



Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

 A megjelenített termékek on-line, házhoz szállítással rendelhetőek meg, vagy üzletünkben (LevendulaShop, 8800 Nagykanizsa, Ady u. 14.)  személyesen átvehetők .

 

A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatóak:

·     
 Kozmetikumok
 Levendula párnák, zsákok

 Ökotermékek 
Ajándéktárgyak


A termékekre vonatkozóan megjelenített árak alanyi mentesek és nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra!

 

Rendelési információk

 A vásárlás regisztrációhoz nem kötött.

A megrendelés, vásárlás fizetési  kötelezettséggel jár.

 

A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 9-17 óráig.

A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra.

Ügyfélszolgálatunk minden esetben e-mailben visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 1-5 munkanapon belül.

A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.

Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére.

 

Rendelés menete

1. A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba a „Hozzáadása a kosárhoz” gomb segítségével.

2. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza ki a további termékeket.

Ha nem szeretne további terméket vásárolni, akkor válassz a „Rendelés elküldése” gombot.

Amennyiben Ön regisztrált felhasználó, lépjen be jelszavával, amennyiben még nem regisztrált, az „Új vásárló?” címszó alatt tudja megtenni. A „megrendelés véglegesítésére” kattintva ellenőrizze megvásárolni kívánt termék darabszámát és szükség esetén módosítsa. Az „törlés” gombra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség megadását követően a „Módosít” gombra kattintva frissül a kosár tartalma.

3. Szállítási adatok megadása, ellenőrzése, megjegyzés írása, promóciós kód esetén annak megadása (promóciós kódhoz időszaki akciók, kampányok alkalmával lehet hozzájutni)

4. Szállítási/fizetési mód kiválasztása.

5. Számlázási adatok megadása, Üzletszabályzat elfogadása

Kérjük figyelmesen olvassa el Üzleti szabályzatunkat!

6. Az adatok megadását követően kattintson a " Véglegesítés" gombra

7. Még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat és a vásárlás végösszegét, a „Vissza” gombbal javíthatja, vagy a „Megrendelés elküldése” gombbal véglegesítheti vásárlását.

8. A megrendelés elküldését követően e-mailben visszaigazolást kap.

A beérkezett megrendelését e-mailben minden esetben visszaigazoljuk, illetve egyeztetjük az adatokat!

Amennyiben az előre történő utalást választotta, vagy az utánvétet, akkor 24 órán belül egy szállítási díjpontosító e-mailt küldünk, melyben tájékoztatjuk a végleges díjról.

 

Amennyiben rendelését véglegesítette (továbbította felénk), és a megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn belül kezdeményezze a rendelés törlését. A hibás rendelés törlését a regisztrációkor megadott email címről küldött levéllel, vagy telefonhívással (0670/5799-455) jelezheti. Ezt követően a helyes adatokat tartalmazó rendelés újra feladható.

 * Fontos, ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázára, illetve szállításra a termék. A regisztrációt egyszer kell végrehajtania, későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégeznie.

 

 Kedvezmények, kuponok, promóciós kódok


A kuponok olyan kedvezményt biztosítanak, melyek értékével – hasonlóan az ajándékutalványhoz – csökkenthető a vásárlás összege. A kuponokhoz különböző akciók révén lehet hozzájutni. A vásárláskor a kuponok automatikusan levonásra kerülnek a végösszegből.

A promóciós kódok felhasználásakor a promóciós kódot kell megadni a vásárlás véglegesítésekor a „Promóciós kód” rublikába, majd a „Véglegesítés” gombra kattintva automatikusan levonásra kerül a végösszegből a kupon értéke és ez után lehetőség nyílik a megrendelés ellenőrzésére, majd a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva kerül elküldésre a megrendelés.

A rendelés véglegesítését követően nincs mód a Promóciós kód utólagos beszámítására. A kód által nyújtott kedvezmény készpénzre nem váltható, részteljesítés nem lehetséges. A fel nem használt összegrész elveszik.

 

A megrendelt termék / házhoz szállítás díjának fizetésének módja

 

A vásárlás összegének kiegyenlítése utánvéttel, bankkártyával vagy előzetes banki átutalással lehetséges. Utánvétes fizetés esetén a csomag díja az átvételkor fizetendő. Biztosítunk lehetőséget a csomag értékének előre történő kiegyenlítésére, ebben az esetben a házhoz szállítás díja kedvezőbb. Ennek módjáról a visszaigazoló e-mail ad tájékoztatást.

Szállítási módtól függően fizethet közvetlenül a futárnak készpénzben, vagy személyes átvétel esetén pedig készpénzzel. Mindkét fizetési mód teljesen biztonságos.

 A számlát e-mailben küldjük.

 

Házhoz szállítás, információk

Webáruházunk megrendeléseit a GLS teljesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. 

Az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük!

 

Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!

 

Garancia

Termékekre 6 hónap garanciát vállalunk.

Bármilyen probléma adódik termékeinkkel hívja a 0670/5799-455 telefonszámot, vagy írjon a carla@levendulashop.hu címre, itt kaphat bővebb felvilágosítást a teendőkről.

Portósan küldött csomagokat nem vesz át átvevőpontunk, azt minden esetben visszaküldi a feladónak!

Ide vonatkozó jogszabály: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0300151.kor


Elállási/felmondási jog

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.

Az elállási/felmondási határidő:
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetében: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi;
b) több termék szolgáltatásakor: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó termék átveszi;
c) több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor: amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi;
d) valamint az a), b), és c) pontok esetében Felhasználó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

Ön elállási/felmondási nyilatkozatát bármilyen módon bejelentheti, akár szóban akár írásban. 

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni vagy bejelenteni az alábbi elérhetőségek egyikére:

Postacím: Farkas Klára Levendula Shop 8800 Nagykanizsa, Ady u. 14.
Telefon: +36 70 5799 455
E-mail: carla@levendulashop.hu

Ebből a célból felhasználhatja az alábbi elállási/felmondási nyilatkozatmintát:

 

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

 

Postacím: Farkas Klára Levendula Shop 8800 Nagykanizsa, Ady u. 14.
Telefon: +36 70 5799 455
E-mail: carla@levendulashop.hu

 

Alulírott ………………………………………………………………… kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

 

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó neve:

A fogyasztó címe:

A fogyasztó aláírása (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):

 

Kelt:

--

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi írásbeli elállási/felmondási nyilatkozatát, vagy a határidő utolsó napján szóban bejelenti azt. Önt terheli annak bizonyítása, hogy az elállási/felmondási jogát az itt írtaknak megfelelő módon és határidőben gyakorolta.

Az elállási jog gyakorlását nem zárja ki a felbontott csomagolás és a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használat.


Az elállás/felmondás joghatásai

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.

Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

A termék visszaküldésének megszervezése és a visszaküldés költsége Önt terheli. Az árut visszajuttathatja személyesen is, az ügyfélszolgálattal történő előzetes időpont egyeztetés után.

Elállás esetén az elállással érintett termék vételárát és a kiszállítás költségét is visszatérítjük Önnek.


Az elállási/felmondási jog alóli kivételek:

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) alapján a fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát:
a) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet az Ön utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen az Ön személyére szabtak;
b) az Ön által már felbontott olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (felbontás előtt gyakorolható az elállási jog);
c) továbbá lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően Ön a csomagolást felbontotta (felbontás előtt gyakorolható az elállási jog).

Panaszkezelés

Tájékoztatjuk, hogy amennyiben a termékekkel, a weboldallal, a vásárlás folyamatával, a fizetés folyamatával, szállítással, fogyasztói jogok gyakorlásával kapcsolatos kérdésük, kifogásuk van, úgy az alábbi elérhetőségeken állunk vásárlóink rendelkezésére.

Tájékoztatjuk, hogy a fogyasztói jog gyakorlásával kapcsolatos írásbeli nyilatkozataikat (pl.: elállási nyilatkozat, reklamáció, egyéb igénybejelentés, stb.) az alábbi elérhetőségeken tehetik meg:

Farkas Klára EV.
Székhely: 8800 Nagykanizsa, Ady u. 14. 
E-mail cím: carla@levendulashop.hu
Tel.: +36 705799455

Amennyiben úgy ítéli meg, hogy a panaszkezelés során jogai sérültek, vagy a panaszkezelésünk eredményével nem ért egyet, úgy igényének érvényesítése érdekében az alábbiakról tájékoztatjuk:

A fogyasztó valamely fogyasztóvédelmi problémájának megoldása érdekében az alábbi intézményekhez fordulhat segítségért – az alábbi tájékoztatásban felhasználásra, átvételre kerültek a fogyasztóvédelmi hatóság fogyasztói portáján közzétett tartalmak a hatékonyabb fogyasztói igényérvényesítés érdekében:

fogyasztóvédelmi hatóság  fogyasztóvédelmi jogszabálysértés esetén jár el

A fogyasztó bármilyen fogyasztóvédelmi probléma esetén a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A fogyasztóvédelmi hatóság kérelemre, vagy hivatalból eljár, vizsgálva ezzel a vállalkozás piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból. A fogyasztó egyedi ügyét azonban a békéltető testület oldja meg, azaz a fogyasztóvédelmi hatóság ebben az esetben átteszi a kérelmező ügyét a békéltető testülethez.

A fogyasztóvédelmi hatóság a kormányhivatal. A fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségei megtalálhatóak a http://www.kormanyhivatal.hu/hu oldalon.

Cégünk székhelye szerinti fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségei:

Zala Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály

Vezető:

dr. Molnár Sándor

E-mail:

fogyasztovedelem.zala@zala.gov.hu

Telefon:

+36 92 510 530

Cím:

8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22.

Levelezési cím:

8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22.

Egyéb információ:

Hétfő: 8:00-12:00, 12:30-15:00
Péntek: 8:00-12:00

 

békéltető testület  egyéni ügye megoldásában segít. Ha a fogyasztónak vásárlásával kapcsolatban kifogása merül fel, és azt nem tudja a vállalkozással rendezni, a gyors, ingyenes és egyszerű eljárást lefolytató békéltető testülethez fordulhat. A békéltető testület egyezséget próbál meg létrehozni a fogyasztó és a vállalkozás között, ennek hiányában pedig dönt az ügyben. Fontos, hogy a vásárló csak szerződésének teljesítésével, azaz egyedi jogvitájával kapcsolatban fordulhat a testülethez, más, a fogyasztóvédelmi hatóság hatáskörébe tartozó ügyben (pl. megtévesztés, árfeltüntetés, stb.) nem, ilyen esetben a békéltető testület átteszi az ügyet a fogyasztóvédelmi hatósághoz. 

A vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület elérhetőségei:

ZALA VÁRMEGYEI

BÉKÉLTETŐ TESTÜLET


8900 ZALAEGERSZEG, PETŐFI ÚT 24.
TEL: +36 92 550 513
E-MAIL: ZMBEKELTETO@ZMKIK.HU

ODR LINK

Az online vitarendezési platform is rendelkezésre áll, melyhez szükséges vállalkozásunk e-mail címe is: webaruhaz@lambda.hu.
Az online vitarendezési platform felhasználható a vitás kérdések rendezéséhez, valamint az online adásvételi és szolgáltatási szerződésekből eredő fogyasztói jogviták rendezéséhez.
ODR link:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás feltételei

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató

1. *  Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön Farkas Klára EV. hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő  legalább egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Farkas Klára EV vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

[Ha a vállalkozás jogszabály vagy szerződés alapján jótállásra köteles, az alábbi 3. pont beillesztése is szükséges a tájékoztatóba:]

3. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén szerződés/ * ... *  alapján a ... *  jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján? * 

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.


 

 
Az oldal tetejére